06/04/2022

ACADEMIC


Sejarah akademik: 

Aku bermula belajar sekitar tahun 2005. Lahir dalam keluarga kurang berkemampuan bukan alasan aku tidak  boleh berjaya. Dari zaman sekolah rendah aku hanya pelajar yang sederhana dan biasa-biasa saja. Hal ini disebabkan aku banyak menceburi bidang sukan. Paling aku gemar, lari pecut dan lompat tinggi. 



Felda Purun ni tempat tinggal ayah aku. Atok pindah ke tanah rancangan tahun 70 an. Tingkatan 1 hingga tingkatan 6 aku dihabiskan di sekolah ini. Tidak banyak kisah tentangku di bangku sekolah. Aku hanya pelajar yang sederhana tapi cemerlang. Tingkatan 3 aku ambil aliran bahasa arab, tingkatan 5 aku ambil aliran perdagangan dan tingkatan 6 aku ambil Ekonomi. Alhamdulillah, walaupun sederhana, sekurangnya aku keluar dari sekolah itu dengan kejayaan. STPM aku 3.75.


Alhamdulillah, walau banyak dugaan dan halangan, aku tetap melangkah dan terus melangkah. Tiada siapa boleh patahkan semangat aku walau diri aku sendiri. Aku berpegang pada prinsip "pantang mundur, terus maju kehadapan". Tidak kira besar mana halangan, pasti ada penyelesaian. Sekarang aku sudah 3 tahun di UPM. Aku mengambil kursus Bacelor sastera bahasa dan linguistik melayu dengan kepujian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan